Drie tips voor een soepele Airbnb Check-in

21 Jan 2017

Een warm welkom is fijn, maar een goede communicatie bij aankomst is misschien wel belangrijker. Eén van de grootste ergernissen bij aankomst is dat de check-in niet soepel verloopt. Hieronder drie tips om dat te voorkomen.

Communiceer via Sms, niet via whatsapp

Regelmatig wordt whatsapp gebruikt als voornaamste communicatiemiddel tussen de gast en Airbnb host. Vaak wordt vergeten dat er bij aankomst niet direct gebruik gemaakt kan worden van internet, niet iedereen heeft namelijk een databundel over de grens. Communiceer daarom bij voorkeur altijd via Airbnb berichten en gebruik bij ander contact de klassieke sms als middel om miscommunicatie te voorkomen.

Locatie

Zorg dat je de gast van te voren informeert over de locatie en wanneer zij er al zijn dat ze niet bij de buren gaan aanbellen. Moet de sleutel ergens worden opgehaald? Laat dit dan tijdig aan hem of haar weten. Stuur de bezoekers eventueel een apart berichtje de dag van te voren via Airbnb zodat hier geen misverstand over kan ontstaan.

Tijd

Er zijn vele vroege vluchten die op Schiphol aankomen. Een extra-vroege incheck is in veel gevallen niet mogelijk. Vermeld daarom altijd de tijd vanaf welk moment de bezoeker welkom is. Komt de gast eerder aan? Geef dan een tip waar de baggage eventueel kan worden opgeslagen, bijvoorbeeld op het centraal station of waar ze in de stad een lekker gebakje kunnen nuttigen. Vraag ook naar de verwachte aankomsttijd en spreek af om je op de hoogte te stellen zodra hij of zij aankomt op het vliegveld of in Amsterdam. Dat scheelt je onnodig lang wachten van je kostbare tijd.

Airbnb uitbesteden? Informeer je nu vrijblijvend

Vraag aan