Airbnb SEO: Hoe de Airbnb zoekresultaten worden bepaald

12 Apr 2016

Net als Facebook en Google heeft Airbnb ook een algoritme ontwikkeld wat er voor zorgt dat de meest relevante appartementen als eerste worden getoond. Lees hieronder de Airbnb SEO tips waar je op moet letten zodat jouw woning eruit springt.

Update je Airbnb kalender

Actieve gebruikers worden het best gevonden. Update daarom dagelijks je Airbnb kalender. Log regelmatig in en update de beschikbaarheid en de prijs van de vakantiewoning. Kleine aanpassingen kunnen al het verschil maken.

Schakel “direct reserveren” in.

Direct reserveren, ook wel instant booking genoemd, maakt het voor de gast mogelijk om supersnel een slaapplaats te boeken, zonder dat er toestemming vereist is van de verhuurder. Wel kan je instellen dat alleen gasten die eerder positief zijn beoordeeld hier gebruik van kunnen maken. Via dit proces hoeft men alleen de reisdata en incheck details te bespreken. Je kan dit activeren bij advertenties beheren.

Reviews

Vijf sterren reviews is zowel voor de gast als voor de verhuurder mooi meegenomen. En dat wordt beloond door het bedrijf. Heb je veel goede reviews gekregen? Dan krijg je een streepje voor en wordt jouw appartement eerder getoond dan het appartement van de buurman die nog geen (positieve) review heeft ontvangen.

Social Media

Je account kan je koppelen met Facebook of Twitter.  Door je advertentie te delen via sociale media vergroot je de kans om beter geranked te worden in de Airbnb zoekresultaten. De vakantieverhuursite hecht er waarde aan dat jij dit deelt met je naaste contacten.

De Basis

Als jouw profiel amper is aangevuld dan neem je het verhuren van je woning blijkbaar minder serieus. Een volledig ingevuld profiel is daarom uitermate belangrijk voor een optimale vindbaarheid. Het vervangen van foto’s, aanpassen of toevoegen van een stuk tekst is ook zeker een aanrader zodat je profiel altijd up to date is.